Litteraturfestival i Alta, Finnmark

Sist uke var det Finnmark Internasjonale Litteraturfestival, som i år ble arrangert i Alta. Jeg var så heldig å bli invitert til å holde åpningsshowet på barnedelen, som foregikk på City Scene.

Da hadde allerede Kulturskolen gått i tog gjennom byens gater med en hale av unger etter seg. Åpningsshowet startet med musikk og sprell fra Kulturskolen, før jeg fikk overta scenen.

Jeg leste og fortalte fra Dunderly, og både barnehageungene og småskoleelevene så ut til å like det de hørte. Etterpå besøkte jeg 6.klasse ved Gakori Skole. En lydhør og engasjert gjeng, som til og med ga meg et hefte med bokideer – sånn i tilfelle jeg skulle gå tom for ideer.

Her er noen bilder, tatt av festivalens fotograf Geir Stian Altmann Larsen.

foto.geirs@gmail.com-0037

foto.geirs@gmail.com-0015ENGLISH SUMMARY: Last week I visited Finnmark International Literature Festival which took place in Alta. I read from the Dunderly books for the small kids, and also visited a school where I read from the books about Pitbull-Terje and from The Summer My Dad Turned Gay. Great festival, and a swell day!

Legg igjen en kommentar

