Barnebokmesse i Frankrike

To av mine bøker, «Super» og «Den sommeren pappa ble homo», er utgitt i Frankrike av forlaget Editions Thierry Magnier. Begge er oversatt av Aude Pasquer. I dag reiser jeg til Montreuil Children’s Book Fair eller Salon du livre et de la presse jeunesse Seine-Saint-Denis, som messa heter på fransk.

(Jeg skjønner ikke hvorfor den har så forskjellige navn på fransk og engelsk, og til og med to forskjellige stedsnavn. Men det finner jeg vel ut de neste dagene…)

På bokmessa skal jeg møte ungdomsskoleelever og snakke om bøkene mine, og være med på en panelsamtale med blant annet Arne Svingen.

«Den sommeren pappa ble homo» er litt frankofil av seg, og det er vel jeg også,  så det er med en viss ærefrykt jeg drar nedover. Man kan trygt si det er en avstandsforelskelse, siden jeg knapt forstår et ord fransk.

51tIhooNa9L._SX200_510WRjWkTAL._SX200_

Legg igjen en kommentar

